hamburger menu
search

redvid esle

redvid esle

رویداد ایران > استان ها > قم| توجه ویژه آستان قدس رضوی به احیای آثار دانشمندان بزرگ جهان اسلام

قم| توجه ویژه آستان قدس رضوی به احیای آثار دانشمندان بزرگ جهان اسلام

مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: این بنیاد تاکنون 4 هزار و 500 اثر را منتشر کرده است که نشان می‌دهد آستان قدس به احیای آثار دانشمندان اسلام نگاه ویژه‌ای دارد.
به گزارش رویداد ایران_قم،حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود مرویان حسینی در نشست خبری آیین رونمایی از آثار کنگره بین‌المللی سید مرتضی علم‌الهدی ضمن تبریک اعیاد ماه رجب اظهار داشت: سید مرتضی از دانشمندان بزرگ قرن پنجم شیعه است و حلقه وصل دوران شیخ مفید و شیخ طوسی است.
 وی ادامه داد: سید مرتضی شخصیت جامع‌الشرایطی است که در فقه اصول کلام حدیث تاریخ تفسیر و ادب اسلامی نوآوری‌های ممتازی داشته و شخصیت کم‌نظیری است.
  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرویان حسینی افزود: عقلانیت دینی و تقریب مذاهب اسلامی از باورمندی‌های ایشان است که نشان‌دهنده شخصیت تقریبی ایشان است.
  وی بیان داشت: رهبر انقلاب در باره سید مرتضی دو توصیه داشتند احیای آثار سید مرتضی کار ارزشمندی است و تحلیل شخصیت و اندیشه سید مرتضی خصوصاً در مباحث تاریخی و ریشه‌شناسی اسلامی کار بایسته و شایسته‌ای است.
  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرویان حسینی تأکید کرد: در این زمینه مؤسسه دارالحدیث با اشراف آیت‌الله ری‌شهری گام اول را آغاز کردند و در طی 6 سال گذشته کار ارزشمندی را آغاز کردند و بیش از 40 جلد از آثار سید مرتضی را تحقیق و بررسی قرار دادند.
  وی با بیان این‌که با درخواست مؤسسه دارالحدیث تولیت آستان قدس رضوی نیز در بررسی آثار همکاری کرد و در این میان بنیاد پژوهش‌های اسلامی بازخوانی آثار نهایی را عهده‌دار شد.
  مدیرعامل بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی ادامه داد: علاوه بر این بحث تحلیل و بررسی دوران و مسائل تاریخی و اندیشه سید مرتضی بود که این بخش را دفتر نمایندگی بنیاد پژوهش در قم مورد بررسی قرارداد و در همین زمینه بیش از 40 نشست علمی را در این زمینه برگزار کردند.
  وی بیان داشت: بنیاد پژوهش‌های اسلامی بیش از 4 و 500 اثر را به مراکز علمی تقدیم کرده است و آستان قدس به احیای آثار دانشمندان اسلام نگاه ویژه‌ای دارد.
  حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرویان حسینی تصریح کرد: پژوهش احیای آثار مفاخر اسلام باید با دقت نظر و توجه کافی خوبی صورت بگیرد و در این میان باید گفت سید مرتضی در نظام‌سازی معارف و ارزش‌های اسلامی نقش بسزایی داشته است.
امتیاز: 0 (از 0 رأی )
نظرشما
کد را وارد کنید: *
عکس خوانده نمی‌شود
نظرهای دیگران
نظری وجود ندارد. شما اولین نفری باشید که نظر می دهد